2. När & varför jag började rida

Vi har alltid haft hästar i vår familj, ända sen jag föddes, då min mamma alltid varit intresserad av djur osv.
Men jag var inte intresserad alls mycket när jag var mindre, jag red bara när det var rosetthopnningar och då sa mamma att hon skulle springa med, men då blev jag jätte arg och sa att jag skulle göra det själv, varje gång! Men sen efter ett par gånger tröttnade mamma, så då sa hon att om jag ska tävla, så måste jag börja rida på riktigt!
Så då började jag rida på vissmålen, favoriten var Daphne, som jag skrev i första inlägget, efter ha ridit i ungefär 1 och ett halvt år så tävlade jag lokalt första gången, på Daphne, och det gick ju inget vidare bra, haha! första rundan landade jag på halsen, och då utgick jag, även om jag kunde ha ridit vidare, för då var det ju bara att jag skulle behöva stanna, men det fattade ju inte jag, blond som jag är och utgick! Sen red jag en lc med, och då kom jag till 4 hindret, då stannade han 2 gånger, sen började alla i publiken typ hjälpa mig o smacka osv, så då red jag på igen, men han stannade i vilket fall ;) Han var väl trött lilla tjockisen!
Men sen tyckte mamma, att om jag verkligen vill börja tävla, så skulle hon köpa en riktigt fin läromästare som jag kan lära mig så mycket som möjligt på, och det var då Tamlin kom in i bilden, mammas jobbarkompis visste om att hennes kompisar skulle sälja deras ponny, så då åkte vi upp och provred honom, och jag blev helt kär direkt! Så efter provridningen hade jag en ponny! Kom ihåg att jag var jätte solt över honom, och jag tyckte att han var huur fin som helst, och det var han ju!




Jag och daphne på tävligen. (bilden är lite liten)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0