(Årets sista) ridlektion!

Jag är medveten om att det varit lite dålig uppdatering från min sida idag, men Olivia har ju bloggat för fullt ser jag, göttans!!

Var ju som ni förmodligen vet på A6, jag köpte lite julklappar och åkte sedan till Hööks & Charlies med Sara, Vendela och Jennie för att köpa några där med. Har lite att köpa imorgon också men annars är det lugna puckar! Direkt när vi var klara bar det av till Vissmålen och jag och Jennie fixade lite i stallet, kollade kaninerna och typ mockade.



Därefter red vi, och det var ju förövrigt årets sista ridlektion ^^ Ridgruppen fick välja lite själva vad de ville göra, och vi valde att hoppa lite studs & kombination. Vi började med att hoppa studs. Jag blev lite osäker först, då det inte gått alls bra för oss när vi hoppat det förut. Men Rinaldo skötte det hur bra som helst och tvekade inte ens en enda gång, duktiga killen. Så efter några gånger kände jag att jag kunde lita på honom och behöve inte göra så mycket. Fick hjälpa honom med avstånden som han fortfarande har lite svårt för, men när han väl kom fel ändå så redde han ändå ut det och skuttade över utan problem.

När vi hoppat studs några gånger i båda varven så bytte vi till kombination istället med en oxer i slutet. Även här så hoppade han helt felfritt. Han kom fel några gånger på första hindret men lyckades fixa till det till oxern och typ gick över, haha. Hindret var inte alls högt, typ 70-80cm :)



Just nu sitter jag med Vendela och Jennie och chillar galet. Vendela ska få låna Jennies eller min dator snart och blogga, sen ska vi hitta på något mer roligt att skriva om :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0