Back in the game!

Jajjemen, ni läste rätt ;) Fast denna gången med två nya bloggkompanjoner; Vendela & Olivia, woho!

Tänker dock inte skriva värsta romanen om mig själv, för detta är typ min 6544568;e blogg och jag har haft en presentation på alla dom, haha! Så jag antar att alla vet nog vem jag är (förhoppningsvis). Kan ju dra en kortis här iallafall :)

Jag är 13år, fyller 14år den 8 Januari (mindre än en månad kvar!) och går på Alfred Dalinskolan i Huskvarna, mitt första år där. Jag bor dock i Tenhult men anledningen till att jag valde den skolan är för jag har mina bästa vänner där - Jennie, Olivia och Tess. 


Me and my beautiful cat Gosan aka Gunsan ♥

Rinaldo är en pintovalack född 2006, han importerades från Danmark när han var runt 3-4år hit till Sverige. Jag har kontakt med hans uppfödare och det innebär att jag vet alltså en hel del om honom som litenliten bäbis och har fått en mängder med bilder, riktigt roligt! Rinaldo är min foderponny som jag haft i 1½år och meer blir det kan jag garantera. Det var alltså sommaren 2010 som Rinaldo flyttade in på Vissmålen. I dåläget kunde han endast grunderna (skritt, trav, galopp), och hade aldrig ens klivit över en bom. Idag hoppar vi 90banor utan några större problem och vi har hoppat som högst 110cm.



I dressyrväg kan han väl typ.. galoppombyten, början till öppna och snart skänkelvikning. Vi lägger mest arbete på dressyren just nu då han behöver det. Han är även intolkad (GE MIG SNÖ!!!) och jag ska bannemig försöka köra in honom till våren också, ska bara försöka hitta en sele och vagn som passar, sen så. Han ska allt bli körbar vare sig han vill eller inte min lilla fjompas ♥



Jag rider lektion och är stallvärdinna på Torsdagar & Fredagar. På Torsdagarna har jag oftast Rinaldo men på Fredagslektionerna rider jag mestadels Boran eller Pajas. Rider också Gizmo lite ibland men det är utanför lektionerna för det mesta. Rider ofta ut honom när han behöver bli av med lite energi och då är han verkligen som en tickande bomb att rida, gaaalen!! Han är verkligen min lilla luffarponny, äälskar att rida honom ute i skogen (a) Så ja, det blir nog fler hästar än bara Rinaldo att läsa om från min sida ^^




Haha, jag och grisen på en uteritt till sandtaget!

Ehm, ja. Det var nog allt jag hade att komma med tror jag. Det blev lite längre än tänkt, men ah. Ni som redan vet allt behöver inte läsa då ;)

BTWwwwww - om ni undrar varför vi fick ta detta bloggnamnet är det för att det var verkligen det eeeenda som funkade, haha.. Ni får helt enkelt stå ut. En sak till, det är bara tillfällig design, vi ska fota nya bilder någon dag och fixa till det ordentligt på bloggen. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0