Dagens ridpass

Hela denna dagen har varit helt konstig, men rolig på samma gång, haha!
Men mamma kom och hämta mig efter skolan så jag skulle hinna rida, sen så fixade jag dracula, och skrittade upp, och idag så var han hur stressad som helst, sprang på som jag vet inte vad. Han var verkligen inte som igår..
Men det gick ganska bra ändå, och är inte besviken heller eftersom han inte gått så jätte hårt dom senaste veckorna.

Sen efter jag var klar, så red jag på vägen hem, för tyckte det var så mörkt i skogen så jag vågade inte rida där (haha), så då skrittade han på som vanligt, sen kom det ett helt gäng med mopeder, och han bara tvärstannar och kollar på dom, sen när dom kommer närmre, så bara vänder han om och skenar ända upp till Vissmålen! Har aldrig varit så rädd när jag suttit på en häst rygg, jag vände mig om mot han som körde först och vinkade åt han att sakta ner, som tur var så gjorde han det, annars hade vi nog varit ganska körda, för Dracula svängde upp mot vissmålen själv, trodde vi skulle gå omkull, för det var väldigt halt, och att galoppera på asfalt är ju inte det bästa precis, men han stannade uppe på gårdsplanen sen och tittade ner på mopederna, haha!
Red skogen hem sen, och då blev han rädd för en hare också, en liten fegis är han allt...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0