Dagens ridpass

Han var jätte fin idag! Körde en liten övning som mamma kom på, och den var jätte bra, först kortade jag på kort-sidorna, sen lät jag honom galoppera på långsidorna, sen körde vi tvärtom, korta hela långsidan och låta honom galoppera på kortsidorna, han var hur fin som helst verkligen!
Sen körde jag det ett bra tag, sen lät jag honom skritta på lång tygel, skrittade runt där ett tag, sen blev han livrädd för något, vet inte vad, och jag satt på långa tyglar och pratade med mamma, så jag hade inte en chans att sitta kvar, landade rakt på knät, så har lite ont i det nu, men det går väl över, är inte så glad på han just nu, för nu har han hållt på såhär hela veckan när jag ridit, i söndags så bockade han hela långsidan med mig, i tisdags så skenade han på vägen, och nu blev han rädd för ingenting typ? Så jag hoppade upp efter ett tag, och red till han lite i traven, sen avslutade jag, det är så jobbigt att han ska hålla på så, för han går ju så himlans fint hela ridpassen ända tills han hittar på något, då blir han spänd och jobbig för att man försöker visa att det inte är han som bestämmer.


Men nu har jag börjat göra lite som dom gör med polis hästar, kasta lite saker runt omkring han, han tyckte det var jätte läskigt i början, men sen lugnade han ner sig, han insåg väl att det inte är så läskigt som han tror ;)
Ska hålla på såhär i några veckor nu, när jag är i ridhuset, när han är i sin box osv.
Imorgon så ska jag och mamma ta upp han till ridhuset och göra lite alla möjliga saker, kicka en boll kanske? vem vet ;) Men ska ta fram en plast sak som dom brukar ha till shettis agilityn, den kommer han nog vara livrädd för, haha!

Min fegiiis♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0