Dagens ridpass

Efter hööks åkte jag direkt upp till Daphne. Jag drog med mig Elinor som precis var klar i stallet ut igen, och så fick hon hänga med på uteritt.
Daphne var galet pigg, riktigt jobbig. Red på mitt nya mini kimbelwick men tror ni det hjälpte? Kunde lika gärna ridit med grimma.. nästan. Han tacktade, hoppade och stack. Blev tillslut riktigt arg på honom och så fick han skritta hela vägen hem.
Vi red först en väg som jag kallar telefonstolparna och sen red vi in på stora skogsvägen. Där valde vi att rida en och en så Elinor väntade lite medans jag galopperade i förväg. Han var verkligen trög i huudet. Bara bet tag i bettet och drog? Jag orkar snart inte med han mer, ingen som vill hjälpa mig? Om nån annan ens pallar med honom ><



Nu sitter jag iaf hos mamma, kom precis hit. Har ingen aning om vad jag ska göra imon, varken med Daphne eller annars. Skulle va skönt att slippa rida honom..
Juste, kanske ska säga vad jag köpte på hööks med.
* Mini kimbelwick
* Dressyrsadelgjord, ska dock bytas. För kort..
* Tyglar
* Stigläder, ska också bytas. För korta..
* Godisslick, tog dock slut efter ca 10 minuter.
* Sadelöverdrag.

Hej sålänge.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dåligt med uppdateringar från Maja... Varför? Jobbigt med Daphne :(

2011-12-27 @ 23:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0