Dagens ridpass - Mickie

Rinaldo fick vila idag, skulle igentligen ridit ut med Jennie men det blåste och regnade alltför myket. Men han mår nog bra av lite vila!

Däremot tog jag mig ett dressyrpass med Mickie som jag även red lite igår, och då var hon som en planka men lossnade lite i slutet. Idag tjurade hon ihop totalt några gånger för hon tyckte det var himla jobbigt, haha ^^ Hon vägrade gå framåt och backade och var allmänt stoig, och då fick man bli riktigt arg på henne. Hon slutade med det ganska snabbt när hon märkte att hon inte bestämde, och hon släppte mer och mer. Red på lite bommar/cavaletti för att mjuka upp henne och i högervarvet lossnade hon helt, duktig ponny!

Ska ta hand om Mickie tills Söndag eller Måndag då Emmie är i sälen och glider runt på sina skidor, hoho. Mickie får iallafall vila imorgon, och om inte vädret är allt för illa så får Rinaldo sig en uteritt!



Mickie

Ska försöka få tag på Vendela nu för jag tycker bannemig hon ska sova här, saknar lilla damen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0