Gómorron

Hoppade precis ur duschen, ska göra mig iordning för julfirande nr2. Åker inte upp till Daphne idag, möjligtvis ikväll om jag hinner.
Måste bara säga det att kärlek till vårt bredband. Igår laddade jag ner första säsongen av one tree hill och tre filmer samtidigt, det tog ca 20 minuter sen var allt klart! Ganska gött då.
Hade visst fått en komentar om att det inte är okej att rida utan hjälm.. Och jag tycker såhär att när man har egen häst i ett privatstall är det lika okej att rida utan som med! Jag tycker dock att när man rider unghäst ska man bära hjälm. Men det är bara mina åsikter.
Jag får faktiskt igentligen inte rida utan hjälm för pappa, busig chey! och en av anledningarna till att jag inte hade hjälm på de bilderna är att min hjälm är för liten..
Nu ska jag fixa håret och så, vi hörs senare :)

Min lillebror och Micro.



Kommentarer
Postat av: Frida

Ärligt talat - Nej, det är inte mer okej bara för att man har privathäst. Absolut inte.



Det handlar om SÄKERHET. Du tycker säkert att Daphne är den snällaste ponnyn i världen, och han ÄR enormt snäll, men den dagen du sitter på honom, han blir skrämd och du åker i backen och slår huvudet i en sten, då är det kört. Visst, det är värsta möjliga scenario, men det är fullt möjligt. Det är DJUR vi har att göra med, de är lättskrämda och de är flyktdjur.



Så nej, det är inte okej. Väljer du ändå att göra det, då är det upp till dig. Och det må låta hårt, men händer det en olycka så har du bara dig själv att skylla. Jag är ledsen om det låter hårt, men det är den bistra sanningen.



(Och bara för att ha det sagt så hoppas jag såklart att du klarar dig från skador och olyckor, men jag hoppas du förstår vad jag menar).

2011-12-26 @ 01:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0