Har funderat lite...

..ja, tro det eller ej.
Jag och Elinor pratade lite om gymnasiet, vart vi skulle bo och så. Då kom jag helt plötsligt på att om ca ett halv år kommer jag vara tvungen att flytta Daphne.
Elinor ska nämnligen bo i sin ''låtsas pappas'' hus precis jämte skolan, och ha Dzasti med sig. Det är ju inte säkert att jag hinner få en plats på vissmålen tills dess.. och nästan alla stall häromkring är sånna stall där man turas om att fodra både morgon, lunch, middag och kväll. Och oftast måste man även vara 18 för att få ha hand om in/utsläpp. Det skulle ju aldrig funka, man måste ju ha bil då!
Jag har ju iofs bra med tid på mig att fundera över var jag ska ha honom i ett år, innan han ska stå på skolan.

En annan sak jag har tänkt lite på är om jag kanske borde skaffa medryttare till Daphne. Eller inte medryttare, men hjälp typ. Jag hinner inte rida honom såpass hårt och länge som han skulle behöva. Han är verkligen jobbig just nu. Men det kanske blir bättre.. tror inte jag skulle hitta någon ändå. Det går ju inga bussar dit eller så, och Daphne är inte precis nån rolig ponny, haha. Känner mig taskig när jag säger/skriver så, men lite hjälp skulle ju aldrig skada. Skulle igentligen funka lika bra med någon som kunde komma ut nån gång i veckan och hjälpa mig ett ridpass. Men vi har ju varken bana eller ridhus :/
Blir det inte bättre kanske vi får satsa på annat än ridning helt enkelt :)

Den sista saken jag har tänkt lite extra på är, var skulle jag va om Kajsa inte dog? Skulle jag börjat rida Balou? Skulle jag verkligen köpt Daphne då?
Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte det. Jag har inte råd att både rida lektion och ha egen häst, finns inte på kartan typ. Och jag tyckte väldigt mycket om Kajsa, både ridmässigt och annars. Drömponny!
Daphne skulle ju ändå fått det minst lika bra hos någon annan. Men men, borde ju igentligen inte ens tänka på det, de är ju omöjligt att få tillbaka henne.
Jag är rätt nöjd med min ponnyskrutt ändå, han är bäst :)


De bästa!
Hahah, nu kom jag på en till sak. Vilken film ska jag se ikväll, förslag tack? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0