@Home

Vi har verkligen fått hur fina bilder som helst idag! Vädret var riktigt underbart och ljuset kunde typ inte bli bättre där vi fotade ^^ På ett fält borta vid Åkarp var vi.

Vi började med att ta in Mickie. Vi lindade henne med bruna benlindor tillsammans med ett brunt schabrak med orange kant, sockersöt blev hon! Hon gjorde likadant idag när jag kortade tyglarna - stannade och surade. Men hon gav sig väldigt snabbt ändå, tanten. Hon var lite stel till en början, både i rörelserna och i halsen. Lite oställbar och typ trippade fram, haha. Men hon vilade ju igår, så det är väl ganska förståerligt. När jag ridit fram en stund och tagit någon galopp blev hon bättre och jag kom åt henne lite mer också, och hon lossnade faktiskt riktigt fint sen! Det blev inget långt ridpass, men ändå ganska givande. Max 30minuter red jag :) Nöjd med Mickiesen ♥

Efter det fixade vi Xanti. Han fick på sig ett brunt schabrak med ljusblå kant + ljusblåa lindor. Ljusblå är hans färg 4-real! Om hur det gick idag för Tess+bilder får ni nog se på hennes blogg senare, Tesscandemyr.blogg.se!

När vi var klara med Xanti var dessvärre typ all sol borta -.- Så vi tog upp Rinaldo till ridhuset istället och hämtade ett par skacklar som han fick gå över lite typ, och stå i mellan. Vi lyfte och drog dom lite efter honom och det var inga problem. När dom råkade nudda honom litelite på bakbenet fick han dock panik och hoppade iväg, haha. Satt sedan lite på honom utan träns och sadel, gjorde lite halter och några volter typ. Han är faktiskt duktig, men ibland tar han lite egna alternativ och springer dit han vill, knas <3 Vi ska fota ridbilder imorgon istället.



Nu håller jag på att lägga över alla mina bilder på ett USB, och det tar åååååååååååår. När det är klart ska vi göra systemåterställning på min data, massa gött!

Hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0