Igår & Idag

Igår red jag en stund i paddocken. Jag hade kandaret, pallade inget annat. Han skötte sig helt okej, stretade emot lite ibland, men det förstår jag faktiskt.. klart att han inte vill ha ett sånt bett i munnen. Haha, han var fortfarande ruskigt pigg, små kickade och hade sig!
Lite konstigt då jag dragit in helt på hans kraftfoder? Igår var även första gången jag kunde känna ordentligt på sadeln, och den är riktigt skön i skritt och galopp.. men i traven hoppar jag verkligen upp och ner! Kan inte sitta ner längre :o kan filma så får ni se, det måste se ganska roligt ut! xD

Jag vaknade iallafall nyss, gick inte och la mig lika sent. Farmor kommer och hämtar mig vid två så ska vi åka och byta stigläderna och sadelgjorden. Sen skjutsar hon upp mig till Daphne. Inte säkert att det blir jag som rider han, men jag tänkte iallafall rida lite på Lucifer. Han ska åka tillbaka om en månad :'( Så jobbig är jag som hinner fästa mig så vid alla ponnyer!

Om det snart är bättre underlag i paddocken/på ängen ska jag nog ta och hoppa lite! Daphne tycker det är kul, och han brukar gå bra de ridpassen.
Vi höres :)

Lucifer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0