MOVES LIKE JAGGER!

Känner att rubriken beskriver min dag ganska bra, eller vad säger du EMMIE?! ;)

Dagen började med att jag vaknade upp med mina damer Vendela & Jennie. Efter några timmars chill bar det upp till stallet fast Vendela åkte ganska snabbt hem direkt.. Emmie, Jennie och jag flätade och fixade våra hästar och borstade hur länge som helst och klädde sedan upp dom i tomtekläder ;) Riktigt läckert blev det, och Tess var såklart redo med kameran också! Vi red lite i torpethagen, det var inget fotoväder alls och inte en enda snöflinge i syne, så bilderna blev som dom blev. Men lite söta ändå!

Efter det så ställde jag in Rinaldo så han fick äta sin middag då han missade den i hagen. Han fick även sin hink som jag gjort iordning innan ridpasset. Som många av er säkert vet så är han väldigt rädd för hinkar, måste liksom kolla så att dom inte bits innan han äter.. Och idag fastnade hinken i hans grimma när han åt och liksom hängde kvar på honom när han tog upp mulen. Han blev LIVRÄDD och typ skakade, värsta bredbent stog han också och det såg förjävligt ut.. Kan nån förklara för mig vad det är för fel på min gosse?! Jag fick iallafall gå in och hjälpa honom att ta väck den, för det fixade han inte själv för han vågade ju knappast röra sig -.-

Tillsist putsade jag med Emmie på läktaren medans Sara red. Vi sjöng också en hel del för våran underbara prinsessa (Sara då). Emmie och jag har nog en stor sångkarriär bara någon meter framför oss ♥


Gizmo i somras <3

Nu är jag hemma och ska snart slänga upp bilderna från idag, håll utkik! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0