Nu har vi skaffat blogg!

Hejsan, Olivia sörman heter jag, och nu har jag äntligen skaffat blogg igen tillsammans med Maja och Vendela!
Bloggen kommer handla allra mest om hästar eftersom det är det vi håller på med nästan varje dag, men vi kommer väl skriva lite om vår ''vanliga'' vardag lite då och då.

Kan väll berätta lite om mig själv också, jag bor i huskvarna, eller ah, lite utanför kan man väl säga, haha!
Jag är 13 år, alltså född år 1998, och jag fyller år 21 oktober.
Mitt intresse är då ridning som ni kanske förståt? ;)
Jag har ridit i 4 år, till en början var Daphne, som nu är vendelas, min favorit, honom lärde jag mig att skritta trava och galoppera på. Tävlade även min första lokala tävling på honom år 2009 i allsvenskan, inte den bästa tävlingsdebuten precis, men minns att jag var oehört nöjd iallafall!
Sen så köpte jag den allra finaste ponnyn i världen, Tamlin♥ En ponny med hjära av guld, honom lärde jag mig allt på som jag kan idag, verkligen allt, på 2 år tog han mig från att kunna skritta, trava och galoppera till att kunna göra öpnna, skänkelvikningar o massa sånt..
Våren 2011 efter en tävling där vi gjorde våran sista tävling tillsammans blev han halt, vädligt ordentligt halt, och på köpet fick han fång, samtidigt, en kväll ville han inte änns gå utanför boxen, han bara stog stilla, även om mamma drog och en knuffade på rumpan på han, han mådde så himla dåligt, så mamma ringde vetrinären, och så fick han ett pulver, kommer inte ihåg vad det heter, men det skulle hjälpa mot smärtan iallafall. Om det inte skulle hjälpa inom 2 veckor så skulle vi vara tvungna att ta bort honom, för att han hade så ont..
Dom 2 veckor kändes som dom längsta veckorna i hela mitt liv, den första veckan bättrade han sig inte något alls, han såg lika svag ut hela tiden, och inpå den andra veckan såg han inte alls pigg ut heller, och jag höll på att tappa hoppet totalt om att han skulle bli bra, men sen gick jag in i boxen till han, tog ut han så att han inte skulle vara så rastlös, då haltade han inte lika mycket längre! Och var heller inte lika varm i sina hovar, ringde till mamma då och hon sa också att det var stor skillnad!  Sen blev han bara bättre och bättre hela tiden, fast han hade fortfarande lite ont i sina fossingar, men det var så himlans mycket bättre! Sen flyttade vi hem honom och tamira ett tag, ska berätta om tamira lite senare i inlägget, och gud vad jag kände att det här inlägget blev långt nu... Men efter ett tag efter han hade bott hemma hos oss, så fick han flytta till en lösdrift hos våran kompis, och där har han det så bra och han verkar trivas jätte bra verkligen!
-
Bild från när jag red han för ett tag sen.

Nu till Tamira, som igentligen är min systers ponny, som hade varit utlånad i 1 år, sen kom hon tillbacka nångång i maj, så då fick jag rida henne, och hon var väldigt speciell, jag utvecklades väldigt mycket själv under den tiden jag red tamira, men det varade inte så länge, för jag kände att det inte funkade riktigt, så jag tog beslutet att låna ut eller ev sälja henne, så nu är tamira utlånad till en tjej och det känns jätte bra!



Så innan Tamira skulle åka, var jag ju tvungen att hitta en ny ponny, och jag provred 3 stycken, en som var på tok för liten, den hoppade ja inte upp på änns tror jag, sen red jag en riktigt maxad biffig c-ponny, som var jätte fin, och ännu en maxad c-ponny, och jag fastnade mer för den sista jag provred, och han heter Dracula,
en jätte fin och duktig ponny, imp irland och är född 1998, korsningsponny, och mörkmörk brun! vi har än så länge startat upp till lc+5 lokalt,  fick honom 26 september 2011.♥
Om ni vill följa min och Draculas utveckling får ni följa bloggen helt enkelt, för nu blev detta inlägget på tok förlångt!


Bild från allra första dagen han kom hem!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Finisar.

2011-12-14 @ 20:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0