Ridpasset idag, osv!

Idag var han verkligen omöjlig! Fattar inte vad som flög i han? Karln gav inte efter för 5 öre.. tråkmåns. Körde t.om upp Elinor på honom för jag orkade verkligen inte, han bara drog iväg med mig och drog mina armar urled typ. Inte ens Elinor kunde få honom att skärpa sig, så jag rejsade runt ett par varv på ängen sen travade jag av. Han verkar inte riktigt gilla ängen eller något, för när jag tänker efter har jag ridit 3 max 5 bra ridpass där nere.. paddocken är hans grej!
Men på nåtvis är jag inte arg på honom. Brukar alltid bli jätte ledsen efter ett sånt ridpass, men inte idag faktiskt. Kunde inte annat än att skratta åt honom! Bästa dummisen

Imon ska jag och Elinor packa ryggsäcken med kex, varm oboy, choklad och massa gott och dra på långritt. Vi ska upp riktigt tidigt för på fm ska jag till mormor. Tänkte att jag tar pelhamet, bara ifall att. Kommer ändåså bara rida på långa tyglar mestadels. +att det antagligen kommer bli jag som får ha ryggsäcken, vore inte jätte skönt om han stack när jag har den på ryggen lixom.
Jag ska ta med mig min lilla kamera så förhoppningsvis kan jag bjuda på lite bilder sen :D
Efter det tar vi kanske lite fina julbilder.
Om en liten stund ska vi backa knäck och hästgodis! Julmys sådärva:*


Jag har verkligen världens bästa ponny.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0