Sist, men fan inte minst!

Ja då var de min tur.
Jag heter då Vendela Och jag är 14 år, fyller 15 den 18 mars. Går på prolympia i jönköping. Jag bor utanför Tenhult i Målen och inte så långt därifrån ligger ett stall som min kompis äger. Hon själv har tre ponnyer kan man säga, och jag har en.
Golden Sunlight, ''Daphne''.
Jag fick Daphne den 8/8-11, han har alltså varit min i 5 månader. Daphne är precis som Rinaldo imp. Danmark. I nåt pass står det att han är Welsh och i ett annat Sv.ridponny så han är väl något av de haha!
Han är 18 och har gått ridskola sen han kom till sverige när han var 5-6 år. Daphne har med mig startat ponnyallsvenskan div 3 2009 och LD/LC hoppning med annan ryttare.
Jag har ridit i ca 7 år på vissmålens ridklubb. I början red jag mest Daphne men när jag blev äldre och ville satsa lite mer började jag rida lite andra hästar. Bl.a Fjordingen Kajsa, som tyvärr inte finns längre. Fjordkorsningen Balou som jag igentligen skulle startat, haflingern Valle osvosv! Daphne har och kommer alltid vara favoriten dock♥
Så när Maria sa att de funderade på att sälja Daphne till sommaren var de ju ingen tvekan om saken.

Daphne är en sån ponny som kan allt, om han vill. Han kan lite småtricks och sådär. Änsålänge kan han puss, flema, vacker hov, sätta hoven på en pall, ''nej'', början på inkallning&buga.
Ridmässigt kan han väl inte så mkt iofs, inte inom dressyr iaf! Vi har som högst hoppat 105.
Det var väl lite om oss de, haregött hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0