Rinaldo + dagen

Började dagen med att ha stalltjänst med ridgruppen. Denna gången var alla där och inte bara jag & Tess, så det gick betydligt mycket snabbare än sist. Allt gick suveränt, fram tills Fanny blev stångad i röven av ett får TVÅ gånger när hon fyllde på vatten, jag trodde verkligen jag skulle avlida där ett tag! HAHA. Efter första gången bara stod hon kvar, och jag typ skrek på henne men hon rörde sig inte ur fläcken?! Plötsligt bara kastade fåret sig på henne, och Fanny välte hela skottkärran typ och flög iväg.. x)

Sen var vi på kullen i typ 54575timmar och väntade på att ridhuset skulle bli ledigt. Vi gick ner en bra bit innan och borstade ett tag, mys. Sköljde även hans ben och skrubbade lite. Både jag och Emmie valde att rida barbacka. Vi red fram och sen började vi med att rida lite över ett hinder på 20-30cm, vilket jag tycker är väldigt bra att göra. Hästen blir lite mer rörlig efter det och lättare att arbeta med, enligt mig iallafall ^^

Sen gjorde vi lite olika övningar, bl.a mycket öppna&sluta, skänkelvikningar och serpentiner med halvhalter/avbrott. Väldigt givande övningar och som jag sa i förra inlägget; Rinaldo gick helt klockrent! Jag hade det vanliga tredelade bettet med lite större bettringar och tungan var på plats igen, woho ;D Är verkligen hur nöjd som helst idag, min fiiina bebis.

Måste tillägga att även Mickie gick helt suveränt i slutet, duuuktiga ponnyer har vi Emmie ♥



Dessvärre hann jag inte städa Marias bil idag, haha.. :(
Men det får bli en annan dag!




Kommentarer
Postat av: emmie

bästa pownisarna ever <3

2011-12-17 @ 19:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0