Dagens ridpass

Är väldigt besviken på Dracula, han trodde att han var king of the world och kunde bestämma allt..

Red i ridhuset iallafall och han tyckte det var hur läskigt som helst vid dressyrstaketen där dom hade grävt lite, har ingen aning om varför. Där gick han förbi några gånger sen var det ju så läskigt så att man måste stegra en gång hahah.. Tog Vendelas dressyrspö sen och piskade till han varje gång han försökte stanna eller bråka, men när jag hade spöet så brydde han sig knappt.. Han är lite tokig måste jag säga!

Nog om det läskiga. Hela ridpasset kändes inte bra alls, han försökte bara springa ifrån i skänkelvikningarna och försökte dra upp huvudet hela tiden. Väntade tills han gick i form i trav utan att bråka och hålla på sen red jag ut.
Red bort till travbanan och galopperade där i kort galopp i 3 varv ungefär, saktade av till skritt där det var djupt och blött.
Tog en annan väg hem och galopperade lite där med, men där tyckte Dracula att vi kunde skena lite jämte vägen och allt.. Skrittade på korta tyglar sen tills han lugnade ner sig sen fick han långa tyglar resten av vägen hem.. ;)

När jag kom hem till stallet igen svampade jag av hans ben lite, sen släppte jag han i stallhagen med Daphne så sprang dom runt lite. Sen gick jag på en promenad ner till sommarhagen med han så fick han äta lite gräs så mös jag lite med han! 



Det är inte säkert att Vendela bloggar idag då hon väljer att plugga framför att blogga just nu, så att ni vet!

/Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0