Dagens ridpass

Tänkte dra lite snabbt om gårdagens ridpass först.
Hoppade lite teknik hoppning och lite omhoppningsvängar, gick jätte bra och blev bara fel med avstånden 1 gång!
Sen när jag skulle trava av så kändes han väldigt öm. Kollade i spegeln när jag red och jag uppfattade det som att han inte var som han skulle på vänster framben, hoppade av och longerade han runt mig och då visade han ingenting. Gick hem iallafall och släppte ut han i en liten hage.

Bad mamma att hon skulle följa med idag och kolla på han när jag red, och när jag kom till stallet och skulle kratsa så kratsade jag lite mer under skon, och där satt en ganska stor sten, man såg den inte om man bara kollade eller så utan den flög ut när jag kratsade där. Alltså måste det varit den som gjorde att han ömmade igår för han var helt ren när mamma kollade!

Red efter det och han kändes som vanligt, red lite intervaller och bakdelsvändningar, bakdelsvändningarna gick hur bra som helst!
Travade av ganska snabbt då jag inte red så länge sen red jag ut, runt fyrkanten och bort till travbanan, tog 2 varv där och lät honom springa på i hans takt, = väldigt snabbt och en väldigt stark ponny haha!

Red hem efter det och släppte in han i hans box.


Imorgon ska Vendela tömköra Dracula då jag ska klippa mig och gå på bio med Tess!

/Olivia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0