Död

Känner mig helt jävla dööd, seriöst. Gick omkull med Holiday igår, landade med ansiktet mitt i marken sen trampade hon på mig lite här och var typ.. Det är väl största anledningen till att jag inte bloggade igår.. Ska förklara lite bättre om dagen :)

Med Rinaldo fick det bli precis som planerat, bara det att Tess hängde med! I början var pojken jävligt dryg, latade sig och var allmänt kossa (som han brukar vara). Tillslut red jag som en dåre och han fick arbeta på över massvis med bommar, och tillslut lossnade han helt okej! Körde på riktigt mycket galopparbete i så hög och samlad form jag lyckades få upp honom i, han blev himla trött och flåsade! Släppte iväg honom en och annan långsida ibland så att han inte skulle bli helt slut, haha.. :) Tycker att han skötte sig ganska bra faktiskt, det kändes dock som att rida på en liten B-ponny jämnfört med Holiday! Han hade världens kortaste och tjockaste hals, typ ♥

Holiday skötte sig sååååå jävla bra tills vi gick omkull..! Dock var vi väl nästan klara när det väl hände så vi fick en del gjort ändå. Började som vanligt med massvis med övergångar i skritt/trav, och det fixade hon hur bra som helst. Hon var verkligen fattat nu! Galopperade lite i båda varven också och sen fick hon skritta en stund. Därefter började vi med lite bommar. Hon fattade galopp emot dom en av gångerna och galopperade över - utan att vara i en enda bom? Knäpp häst. Fortsatte lite med övergångarna även här, att bryta av till skritt lite då och då och sen komma fram i trav några steg efter. Gjorde detta i båda varven, även höjde upp sista bommen och det var inga problem alls.

Hoppade några små kryss i båda varven, hur galet duktig som helst var hon!!! Hon var i några gånger och kom även fel väldigt mycket, men hon lyssnade otroligt bra på mina hjälper när jag tryckte av henne och såntdär. Vi lade upp det till ett vanligt räckte och hon klev över det i princip, det kändes knappast att hon hoppade. Hon var väldigt avslappnad båda innan och efter alla hinder, känns så himla skönt att hon redan litar på mig så mycket. Vi fick till många riktigt bra språng faktiskt! Hon verkade inte ha svårt alls för att hoppa högt, det hon isåfall hade det svårt för var att själv avgöra hur högt det var och när hon skulle hoppa av. Det var i princip det som hände när vi gick omkull, hon hoppade av fel och hoppade inte tillräckligt högt, vilket ledde till att hon fick bommen mellan benen. Hon skadade sig inte, hon var väldigt snabb med att resa sig. Det var väl jag som fick värsta smällen.. eller min hjälm? Helt sönder är den. Det gjorde faktiskt inte så ont just när allt hände, jag reste mig upp direkt. Det var väl mest mitt ansikte som typ blödde och var helt sandigt, det var myysigt<3 Haha, tvättade av mig lite snabbt och hoppade sedan upp och tog något litet hinder samt travade av.

Jag är ändå nöjd, och stolt över henne. På sätt och vis kanske det var bra också att hon gick omkull och förhoppningsvis blir lite mer rädd om sig, men annars så kunde vi gärna ha skippat det alltså..! Knashäst, det var absolut inte hennes fel! ♥


Ett litet klipp, visst är hon himla söt?

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0