En liten springtur

..Fick jag mig idag under uteritten! ;)

Red ut på hackamore, först runt fyrkanten och sen ner till terränghagen, han var så lung och snäll när jag galopperade så tänkte att han kunde få hoppa en liten stock, hur kul som helst tyckte Dracula så han blev jätte stark vilket inte var så bra eftersom jag red på hackamore...
Jag försökte göra lite volter och sånt så att han skulle sakta ner men då bara fortsatte han framåt så han halkade till och det var jag inte riktigt med på så jag åkte åt sidan och landade lite halvt på rumpan, släppte tyglen och då travade han iväg lite, ropade på han men då stack han ut från hagen i full galopp. Jag blev livrädd för att han skulle springa ut på stora vägen så ringde Olivia direkt och bad henne springa ut och möta han om han skulle springa hem. Sen började jag springa hem mot stallet och så kom jag fram till riddersberg, dom kom Elsa helt livrädd med Dracula haha!

Hon hade precis kommit hem från tävlingen och skulle precis svänga in på gårdsplanen när Dracula kom springandes precis framför dom tror jag.. Så då hoppade snabba elsa ut och tog han sen!

Mig gick det bra med, tappade bara andan lite men smutsig blev jag verkligen haha!
Dracula verkade inte heller vara halt eller något bara vääääldigt stressad.

Fick springa en bra bit idag iallafall! 








Lite bilder från hagen!

/Olivia

Kommentarer
Postat av: Elsa

hahah det var sjukt läskigt, tur att han klarade sig! och du med :)

2012-04-23 @ 21:00:35
URL: http://bman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0