Fiiinaste Holiday

ÅH vad glad jag är, det gick så underbart bra att rida idag!!!!!

Red igenom skogen i skritt hela vägen, på kort tygel och arbetade henne redan här. Jag brukar inte göra det, hon brukar få gå lite hur hon vill ute. Började redan här att försöka ställa henne lite, och hon skötte sig över förväntan. Inte tung i handen alls, och riktigt positiv också.

När jag var framme i ridhuset fortsatte jag lite på samma vis, fortfarande i skritt.. Red lite på en åttvolt och tränade på att ställa om henne vilket också fungerade förvånansvärt bra. Hon är dock otroligt svår att ställa i vänstra varvet, så armen typ krampar men det är bara att gilla läget!! Jag tycker ändå hon gjorde det helt okej. När jag sedan skulle trava så tog hon inte ett enda galoppsprång, utan bara travade på hur fint som helst. Hon höll formen också och var verkligen avslappnad. Fortsatte på en åttvolt, och bröt av till skritt lite då och då för att sedan komma igång i trav efter bara några steg. Jag var även jättenoga med att hon inte skulle springa snabbare och snabbare i traven idag, som hon ofta gör. Jag pratade med henne hela tiden och hon verkade känna sig ganska trygg då. När jag sedan travade av så fanns det verkligen ingenting att klaga på, hon var så lugn och fin! ♥

Jag tog lite galopp på vägen hem sedan, kände att det var onödigt att galoppera i ridhuset. Hon tyckte det var kul att springa och var väldigt pigg, hon gjorde små hopp med frambenen när jag lättade på tyglarna, haha. :)

Det fanns inte många fel idag alltså! Avbrotten kunde dock blivit bättre, då hon gärna sänker ryggen och kör upp huvudet.. Men jag tror mestadels det beror på mig, eftersom jag suger på det. Men jag känner också att det var ingen big deal eftersom hon gjorde allt annat så galet fint, så jag är riktigt nöjd faktiskt. B-Ä-S-T-A HOLIDAY! ♥



Bara ge denna hästen lite tid.. Hon kan bli något, jag vet det. :love:

/MAJA



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0