Fina häst! ♥

Idag skötte sig Holly verkligen kanonbra, är sååå stolt över henne!

Började med att rida henne till Vissmålen, skrittade hela biten. Red på vägen och hon brydde sig inte alls om bilarna, det var väl mest andra småsaker som hon blev lite fundersam över.. När vi kommit fram så var ridhuset upptaget då det var träningar, så jag hoppade av och gav henne lite hö som hon fick tugga lite på. :)

När vi äntligen fick komma in i ridhuset så var hon väldigt stressad, ville inte slappna av liksom. Just då ville jag bara hoppa av för det kändes verkligen som att det skulle gå riktigt dåligt att rida. Hon vägrade trava, hon skulle bara galoppera och det blev inget bra alls. Skrittade en stund på långa tyglar för att komma på något vettigt att göra med henne, och det slutade med att jag bad Emmie lägga fram ett par travbommar. Hon var lite skeptisk till dom i början, och började galoppera innan men då bara fortsatte jag för att hon själv skulle inse att det inte blir något bra av att galoppera över dom. Hon var i varenda bom till en början i princip också, haha.

Jag gjorde massvis med övergångar i skritt/trav i båda varven. Till en början så var det som vanligt - att hon ville galoppera istället. Men plötsligt bara släppte det, och hon vågade verkligen lita på mig vilket jag kände i hela ridningen. Hon flöt på över bommarna hur enkelt som helst, rättade sig helt själv när det blev fel och fixade övergångarna utan några problem. Så kul var det att rida, kändes så bra och jag blev jättestolt över henne! Vi höjde upp den sista bommen så att hon fick lyfta lite extra ett par gånger, inga problem alls. När jag sedan travade av så kunde hon flyta på i flera varv, med varvbyten och allt möjligt. Finaste tjejen, hon är helt fantastisk! Framsteg på bara några dagar. :love: Hon vet verkligen när hon gör rätt och man märker hur stolt hon blir över sig själv, hon försöker alltid sitt bästa!!

Sedan busade vi lite på fältet också och Emmie fotade, blev ett par riktigt söta bilder faktiskt. Ska se om jag kan slänga upp ett par ikväll! :)


Mobilbild

Vi har även tvättat henne överallt riktigtriktigt noga, så nu är hon hur ren och fin som helst (hoppas det håller sig! ;)) När hon torkat någon timme så ledde jag och Sara hem henne igen till Åkarp. Bästa Holiday♥

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0