Finafina Daphne

Det är verkligen otroligt hur mycket han har förändrats! Det här med formen, som vi har haft så hemskt svårt för, är ingen big deal alls längre. Det har blivit en självklarhet.

Var i ridhuset och dressyrarbetade. Han var pigg, men väldans stel. Skrittarbetade en stund först, red ått-volter, serpentiner, små volter och överställde honom. När han släppt någorlunda travade jag fram! Lät honom mest flyta på ett par varv innan jag kortade upp honom lite.

Rejsade ett par varv, och så fort jag satte mig ner kortade han genast upp sig och krullade ihop nacken, snööten!
Galoppen var rund och samlad, fast han blev lite lat efter ett tag hehe.
Han var väldigt fin just i traven idag, har nog aldrig ridit en så bra öppna (a). Testade faktiskt att rida öppna i galopp också, den kanske inte var perfekt.. men det gick :D

Jag kan inte säga mer än att jag är nöjd med ridpasset, och det kunde nog inte blivit bättre. Är rätt nöjd med mig själv också faktiskt, kändes som att jag red ganska bra ändå :)


Hur gick han på bettet då? Jag tycker han blev lättare i munnen, och det kändes lite som att rida på hackamore. Istället för att köra upp huvudet när man tar förhållningar håller han det på plats eller t.o.m sänker det ytterligare!

/Vendela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0