Holiday igår

Som vanligt när jag rider lektion på Holly (dvs när det är många i ridhuset), så blir hon väldigt fokuserad på vad dom gör.. Väldigt springig och så. Annars gick det helt okej, får ju tänka på att det är typ tredje gången hon hoppar i huvudtaget.

Hoppningen gick ganska bra. Först red vi lite bommar vilket hon gjorde bra bortsett från att hon ökade precis heelatiden.. Hon ville också gärna glida åt sidan och inte vara riktigt i mitten på bommarna.

Vi hoppade sedan lite på både rakt och böjt spår. I vänstervarvet gick det otroligt bra, dom flesta sprången iallafall. Höger är lite svårare, men lyckades ibland komma på i högergalopp. De gånger som jag red på i vänster, så landade hon i korsgalopp och bytte sedan helt själv till höger.. Såå duktig! :love: Lite starkare börjar hon minsann bli i sitt svåra varv. :)

När de andra skulle hoppa lite omhoppningssvängar som avslut så gick jag ut och travade av på lilla ridbanan istället, och då blev hon genast mycket mer avslappnad då det inte var några mer där. Gjorde jättemånga avbrott och hon körde inte upp huvudet så mycket som hon brukar göra, utan höll sig ganska balanserad faktiskt. Hoppade av och ledde runt henne en stund.

Hon var duktig, även om jag red som en jävla kratta. Fina Holiday <3

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0