Laamt

Orkade inte uppdatera om dagen och ridningen osv igår, men tänkte göra det nu.

Det började med att jag ledde Rinaldo bort till Åkarp då Holly och han ska byta plats några dagar. Jättemysigt var det och han pussades hela tiden <3 Väl där så släppte jag honom och Adodas ihop i hagen och kollade lite. Adodas hingstade sig som FAAN verkligen, slog med frambenen och pep. Men Rinaldo - inte ens ett enda öra bak! SÅ underbart snäll ponny har jag, han funkar verkligen ihop med alla hästar. Han gillade läget och lät Adodas göra vad han ville i princip. Jag tror att Adodas höll på så himla mycket bara för att Holly var där, för sen när jag red iväg med Holly så lugnade han sig direkt och dom stog och kliade varandra längst ner i hagen!

När jag var framme med Holly på Vissmålen så ställde jag henne i en box, klockan var bara fem och vi rider klockan sex. Under tiden fixade jag stallet.

Ridlektion gick sådär. Vissa saker gjorde hon otroligt bra och vissa mindre bra..
Vi tränade på att sidföra, vilket hon har lärt sig otroligt snabbt. Det var andra gången vi försökte flytta henne och hon korsade bakbenen flera gånger riktigt bra faktiskt! Vi red lite på volterna och ställde dom inåt och så. Bortsett från att hon blir riktigt tung i handen på hackamore när hon är trött så tycker jag att hon gör det väldigt bra. När vi sedan tog galopp så ville hon gärna hoppa fram och inte sträcka ut, vilket kan bli väldigt jobbigt ibland.. Men hon tog faktiskt högergaloppen flera gånger idag, kunde t.o.m rida på volten i högergalopp! Haha, fine att det gick väldigt snabbt men jag förstår henne för hon har nog inte ork/muskler till att springa så mycket långsammare. I vänstergaloppen sköt hon in rumpan rätt rejält hela varvet runt.. Det var nog för att hon trodde att hon skulle sidföra lite, så hon trodde ju att hon gjorde rätt..

Efter galoppen blev hon såklart sådär stressad igen.. Jag skrittade när de andra travade av, fast kom fram i trav ett par steg bara några gånger. Hoppade av och ledde henne en sväng på gården sen! :love:

Lånade Marias bild..

Ihopsläppet gick väl bra sen, haha. Mickie blev hur arg som helst och jagade runt henne flera varv.. Tur att Holly är snäll iallafall! Xanti däremot blev helt kär direkt så nu har han en kompis också.. Kollade ut genom fönstret nyss och där stog dom ihop och åt, såå söta!

Sedan hade vi typ tjejkväll på Vissmålen.. Fixade naglarna typ, haha. Jag fixade Tess naglar, t.o.m tånaglarna..! Så nu är hon snygg.. ;) Eller? Jag, Jennie, Tess och Sara sov som sagt på Vissmålen efter det och det var mysigt, uppe sent var vi minsann.

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0