Naldo och Holly

Det blev inte alls som jag skrev innan.. Tiden räckte inte till för att rida två hästar, så jag fick nöja mig med att bara borsta Rinaldo en stund. Han fick lite käk och så också. :love:


På ridlektionen tog jag Holiday (som tog typ 1000år att få det minsta lilla ren..). Vi red nere på mataki, och tränade på lite allt möjligt.. WE, hoppning och dressyr i ett typ, haha. När jag skulle trava fram henne, som varit så simpelt de senaste dagarna jag ridit, så galopperade hon istället.. Helt konstig var hon, hon kändes ungefär som hon var förra veckan. Jag skrittade en stund istället, och tog sedan galopp direkt i princip. Hon tog högergaloppen direkt i högra varvet, såå kul!! Det gäller bara att jag ställer henne ordentligt och är övertydlig, så gör hon sitt bästa. Hon vill verkligen göra rätt heeela tiden, och tar åt sig precis allting jag ber henne om!

Sedan började vi lite med WE:n. Det var inget märkvärdigt alls förutom lådorna eller vad man ska säga, som vi skulle rida över. Fick gå bredvid några gånger men när hon väl gått på dom en gång så gjorde hon det med lätthet därefter. Tunnorna brydde hon sig inte om heller. Vi gjorde en liten bana som vi red på i ström ett par gånger, funkade bra förutom att hon var lite stark och så. Det var ett hinder framme som hon hoppade såå fint, t.o.m i högergaloppen klippte hon det!!

Sedan red vi lite på en volt. På öppna sidan av volten var det ett hinder, och på slutna sidan skulle vi skritta. Hon gjorde helt otroligt fina galoppfattningar faktiskt, och förstod verkligen sin uppgift. Hon rev hindret någon gång då hon fortfarande har lite dålig koll på sina ben, men det gör absolut ingenting! Hon hoppar otroligt fint i övrigt tycker jag.. Vi gjorde detta i båda varven, och hon blev väldigt pigg i slutet och hoppade fram i galoppen typ, sööt! :love: Avtravningen därefter gick mindre bra, hon ville inte slappna av riktigt.. Några fina igångsättningar från skritt till trav blev det iallafall, då hon vågade trava lite. Men jag skrittade lite på kort tygel istället då det blev bättre så, och hon jobbade på bra även om hon var trött.

Red hem henne till Åkarp sedan, tog en riktig galopp och lät henne springa på hur snabbt hon ville. Jag lät tyglarna glappa lite så att hon skulle våga springa, och det gjorde hon verkligen! Klappade henne i mängder och då blev hon hur glad som helst och sprang ännu snabbare, finaste hjärtat ♥


:love: :love: :love:

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0