Nice

Idag red jag Rinaldo på lilla ridbanan med Tess. Han kändes inte ojämn alls så det var nog ingenting! Vi tränade på lite galoppombyten, vilket inte gick såå bra.. Även om jag håller in honom allt jag kan precis innan bytet så kastar han sig iväg, men får självklart aldrig med sig bakbenen.. Över en bom så byter han med lätthet, men så fort det är utan bom så slarvar han.. Fick väl till typ tre ordentliga byten, haha. Bara att ööva! I helhet så var han väldigt lat tycker jag, och tjafsig i munnen men det funkade helt okej ändå. Ska införskaffa mig ett par riktiga sporrar, sånna med rulle längst ut ni vet..? Vill kunna rida med mindre rörelser och utan att driva i vartenda steg, han är verkligen så otroligt lat ibland.

Fick även ett schabrak av Maria, tack så jättemycket <3 Love you! :love:
Det är ett allroundschabrak men det funkade faktiskt till dressyrsadeln också! :)



Holiday skulle visst gå lektion med Totta idag, så jag har inte gjort någonting med henne.. Jag och Tess har istället rensat våra skåp riktigt noga och lagt upp det vi inte använder så nu har vi koll på våra saker igen! ;)

Nu får jag väl gilla läget och kolla på Big Brother med Tess, haha. Godnatt bloggen! :love:

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0