Ridningen igår + idag

Jag berättade ju aldrig hur det gick att rida när vi fotade igår.. Igentligen finns det inte mycket att säga, men det gick bra! Hon var pigg och lade in lite galoppsprång ibland när vi travade, även lite tung i handen men det är väl som vanligt.. Ett helt okej ridpass måste jag säga, dock red jag ju mest för bildernas skull.. ;)


Jag älskar dig <3

Idag tog jag henne på novabett. MYCKET skillnad på det och vanligt metallbett! Hon kändes fortfarande lite orolig men det var ingenting jämfört med vanligt bett, då hon knappast går att trava. På novabettet gick hon trava helt normalt, det enda var väl att hon inte vågade ta stöd och var väldigt ryckig med huvudet. Fick skritta en lååång stund med henne, red små volter och ställde henne. Direkt när hon tog någorlunda stöd och försökte ställa sig i nacken så klappade jag massvis med ytter.

Traven gick faktiskt bättre än skritten. Inte lika ryckig, men fortfarande inte så bra stöd på tygeln. Men jag brydde mig inte så mycket. Tillslut hoppade jag av och bytte till hackamoret som jag hade med mig ut, och travade av på det. Hon sprang bara snabbare hela tiden och det blev inget vettigt gjort alls då hon redan var ganska stirrig.. Men hon verkade ändå nöjd, frustade hur mycket som helst och drog tyglarna ur handen på mig.. ^^ 

Nä, idag är jag inte nöjd med mig själv alls, absolut ingenting var hennes fel. Tar åt mig allting. Holiday :love:

/MAJA

Kommentarer
Postat av: Anonym

ska du inte svara på kommentaren

2012-04-22 @ 21:34:34
Postat av: Carro

Sv: Tack! :'D

2012-04-22 @ 21:36:33
URL: http://baraacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0