Ridpasset, måndag 23/4

Dum som jag var tänkte jag inte på att man inte får rida i ridhuset innan kl. 16..
Det blev en väldigt uppskattad uteritt istället!

Skrittade först hela asfalten och så fort jag kom in på grusvägen påväg mot travbanan började jag trava. Travade sen en slinga i skogen, mycket lyfta på fötterna och upp&ner! Han var så superpigg, fick sitta och hålla in honom hela tiden! När vi kom ut på grusvägen igen galopperade vi upp för en backe, sen en annan grusväg längsmed Nässjövägen.

Haha jääklar vad folk glodde när vi "tävlade" mot bilarna. Vi galopperade & galopperade och han var såå snäll, hade fulla kontrollen trots att han sprang så snabbt han kunde :D Sen skrittade vi hela den vägen tillbaka och till travbanan, där vände vi och galoppade tillbaka. Innan vi red hem gick jag in på riddesbergs utebana och travade ett par varv. Han var okoncentrerad till en början (inte så konstigt iofs..) men efter bara nåt varv släppte han jättefint!

När jag skulle skritta hem sen var han helt tossig :o Jag skulle flytta honom helt rakt övervägen, så det blev liiite WE träning iaf, men då började han studsa och slänga med huvudet! Han snurrade runt och var allmänt överpigg haha! Så söt, om ni bara viste hur underbart det är när han är sån :D Fick nästan säga till knäppisen tillslut, då flyttade han snabbt som fasen. Skrittade hemåt på långa tyglar, fast jag verkligen kände hur han bara ville galoppera mera :love:

Måste bara tillägga att jag red på hackamore, hihi.



/Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0