Tre överfina hästar!

Började med Rinaldo idag. Jag hade inga förhoppningar alls men tänkte ändå göra mitt bästa! Det fick bli ett dressyrpass i ridhuset, blandat med lite bommar som redan låg framme. När jag red fram kändes han väldigt osammarbetsvillig, och det kändes mest onödigt att rida.. Men sen bestämde jag mig för att nu bannemig ska jag rida, och då blev han huur fin som helst! :love: Jag tränade på att han skulle hålla formen i övergångarna och inte tappa fokus helatiden så fort jag ber om något annat. Red igenom LC:1 en gång också och han var jävligt fin! När jag sedan travade av hade jag ett raskt tempo och red väldigt mycket bågar där jag ställde/böjde honom. Min lilla dressyrstjärna ♥ Jag skrittade av en sväng utomhus!


Sedan red jag Golden, som jag först skrittade ut en sväng med och sedan i ridhuset. Red fram som vanligt, sen blev det lite bommar för honom också. Det var lite långt avstånd mellan bommarna för honom i normal arbetstrav, så jag tränade på att länga honom över bommarna och sedan fånga upp efteråt. Jag var noga med att han skulle hålla formen även över bommarna och det fixade han utan problem. När jag sedan travade av var han hur duktig som helst, vågade verkligen sträcka ut och ta stöd. Fiiin ponny!

Sedan gick jag bort till Holly, hon kom fram till mig i hagen och stog t.o.m helt stilla när jag hoppade upp!! Haha, framsteg.. ;) Jag skrittade bort mot Vissmålen och red lite i ridhuset. I början var hon helt hopplös, hängde sig och jag fick seriöst typ kramp i ena armen. Fick henne knappast i trav heller och hon var som vanligt väldigt stressad. Kände mig som världens sämsta och ville bara rida hem, men även här så bestämde jag mig för att nu jävlar måste jag rida. Så jag travade över bommarna lite med henne också, eftersom hon blir väldigt loss av det och även förstår att hon ska trava. Så när jag gjort det ett tag så saktade jag av och skrittade ett tag samtidigt som jag försökte ställa henne lite inåt. Hon började faktiskt förstå och ville verkligen göra rätt hela tiden, och plötsligt blev hon faktiskt lugn! Red på en liten volt och tränade som vanligt på övergångarna med henne, hon var såå duktig! Vilade på steget och lyssnade helt super, hon verkade inte ens ha en tanke på att försöka galoppera. Sedan travade jag av och då var hon såå fin! Hon höll t.o.m formen och travade på som en normal häst, och riktigt avslappnad var hon också. Allt flöt på i flera varv verkligen, så stolt jag blir över henne! Jag tog den längsta vägen hem och skrittade på långa tyglar hela vägen, duktiga häst! :love:


Sötisen, tog med en ny grimma till henne också :)

I helhet har det varit en väldigt bra dag hittills! Får se vad som händer ikväll,
ha det fint sålänge!

/MAJA

Kommentarer
Postat av: sara♥

Golden, fin fina ponny <3

2012-04-08 @ 14:01:32
URL: http://ssarasjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0