Trickträning

De flesta av er vet ju redan att jag och Daphne håller på mycket med trickträning och såkallad frihetsdressyr.
Jag påstår mig inte vara en "Nh människa", utan vi gör det för att vi tycker det är kul! :)

Trickträning och "frihetsdressyr" kan nog komma till hands för alla sortes ryttare, för vissa saker är väldigt användbara i vardaglig hantering! T.ex har jag satt komando på så vanliga saker som backa, kom, följ med och stanna.

Sen kan han ju lite roligare "cirkuskonster" också! Bl.a buga och hov.


Vi har även påbörjat lite trix..
Spanskskritt, han har inte riktigt förstått att han ska gå framåt än, men ett par steg har han tatt!
Stå med båda hovarna på pall, det började jag träna idag faktiskt. Han fattade inte alls från början, men jag lät honom tänka efter. När han väl förstod vågade han inte riktigt, nöjde mig när han la all tyngd på den hov som stod på lådan och lyfte lite lätt på den andra.
Kompliment, detta är ett trick som kommer ta lååång tid att lära. Han är väldigt osäker i bugan, men jag tränar på att buga framifrån och att han ska bli stadig så jag till slut kan lyfta det andra benet och vika det under honom.

Trickträning är något som kräver tonvis med tålamod. Daphne tycker det är riktigt skoj att lära sig, och gör allt för beröm och godis. 

Om nån är intresserad, skriver jag gärna nåt inlägg om hur man lär in t.ex hov :)
Ska även försöka klippa ihop en film med alla trix han kan och så!

/Vendela

Kommentarer
Postat av: dadda

Jag skulle jättgärna vilja att du skrev om hur man gjorde hov tex.!!!! Det skulle vara jättekul!!!

2012-04-10 @ 21:25:47
URL: http://www.hollyochdarina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0