We'll never turn away.

Holiday fick gå på ridbanan ganska hårt idag. Jag red lite själv i början i skritt/trav och sedan kom Maria och hjälpte mig. Red på en volt runt henne, först i trav och som vanligt bröt jag av till skritt då och då. Hon gjorde OTROLIGT fina igångsättningar och var såå lugn och fin!! :love: Gjorde likadant i båda varven och Maria sa lite vad jag skulle göra och så. Hon ökar gärna mer och mer i traven då hon tycker det är lite jobbigt att korta sig, så det gäller att vara lugn själv och hjälpa henne. Jag tycker faktiskt inte alls att hon var så hängig i handen idag. :)

Galoppen tog jag också på volten. Fattade från skritt varje gång och galopperade en bit, och sedan bröt jag av till skritt igen. Hon var jättekänslig för hjälperna och jag behövde typ bara tänka galopp.. Hon skjuter som sagt in rumpan i galoppen så jag tränade på att ställa henne lite vilket gick ganska bra faktiskt. Det blev bara galopp i vänster varv idag då ridgruppen kom, men det gjorde absolut ingenting. Jag travade av ute efter det! <3

Hon var så himla balanserad och cool idag vilket var jättekul. Jag är verkligen imponerad av henne, fortsätter hon såhär så kan hon bli en otroligt fin häst utöver dom förutsättningarna hon har. Älskade vän ♥



Sedan cyklade jag bort till Rinaldo. Det var faktiskt gött och det gick tusen gånger snabbare än att gå, haha. Väl där så hämtade jag honom och borstade en stund. I början var han helt konstig! Han trampade runt och typ trängde in mig i väggen, gnäggade efter Adodas och var allmänt onormal..! Pälsglansade även hans man och svans och borstade igenom det ordentligt.

När jag släppt ut honom igen så fixade jag stallet lite, sedan skulle jag gå och säga hejdå till honom innan jag skulle cykla tillbaka till Vissmålen. Då följde han med mig till grinden och stog och kollade på mig enda tills jag försvann<3 Finast.



Ska snart gå på fotbollsmatch.. Haha, vi kommer skämma ut oss som in i helvete men vafan.. Allt för Didric eller?!!

/MAJA

Kommentarer
Postat av: olivia

HELLYEAAHAHAHHAH!!!

2012-04-15 @ 15:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0