Rubrik suger

Vet inte riktigt vad jag har att säga om dagens ridpass på Holiday. Åt helvete gick det faktiskt inte för jag lät det inte så långt, men dåligt iallafall..

Fick rida med kl. 19 gruppen då min vanliga grupp tränade gymkhana kl. 18. Började med att skritta ut en kort runda med Jennie, och sedan red vi fram i skritt och trav medans de andra inte var där inne. Då gick det helt okej, lite stel då det inte blivit så seriös ridning på ett par dagar men det var absolut inget jag brydde mig om då.

Men sedan när alla de andra började dyka upp så blev hon mer och mer på.. När riktiga lektionen väl startat så började vi med lite flyttningar och så, vilket jag tycker gick otroligt bra för att vara henne. Hon har verkligen fattat grejen! Sedan red vi lite på volterna och här funkade verkligen ingenting, det blev små galoppsprång hela tiden, inte en enda samlad trav och förjävliga avbrott.

Efter en stund insåg jag att det skulle inte bli bättre av att stirra runt där inne, så jag gick ut istället. Skrittade på långa tyglar runt Åkarp vilket hon faktiskt verkade uppskatta. Skyller absolut ingenting på henne idag, hon blir såhär när man är många och dessutom red jag som vanligt riktigt dåligt.

Holly hade även blivit kollad i munnen idag och hon hade inget fel, vilket jag tycker är konstigt.. Ska rida med bett ett tag och se om hon vågar få förtroende på det, vilket jag hoppas.


Blir mycket gamla bilder på Rinaldo nu.. Men jag saknar honom så otroligt mycket, världensvärldensvärldens bästa som finns. ♥♥

På tal om Rinaldo..
Pratade med mina föräldrar idag och jag ska tatuera mig, ska bara komma på när jag känner mig redo, haha.. Min pappa har ju egen studio här hemma så det blir ju inte så svårt precis. Ska iallafall skriva Rinaldo på benet eller något med någon fint text, har inte riktigt bestämt mig vart.. Längtar tills jag har det gjort!!!

/MAJA


Kommentarer
Postat av: Lisa

Var har hänt med rinaldo? :o

2012-04-26 @ 22:06:27
Postat av: Tuva

Vad är det med rinaldo?

2012-04-27 @ 07:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0