Bra dag

Dagen har varit riktigt bra! Har flummat i mängder med bästa Fanny och Emmie, haha!! Levt livet har vi gjort helt enkelt.

Holly var riktigt knäpp idag, det började redan när jag skulle få tag på henne.. Adodas hade jag fått tag på utan några problem och stängt in osv, men Holly bestämde sig för att inte bli fångad. Så fort jag ens kollade på henne så for hon iväg i trav, och dum som jag är så släppte jag henne utan grimma igår också. Tillslut så satte jag mig på en sten mitt i hagen och väntade på att hon skulle ge sig, det tog väl tio minuter kanske innan hon kom fram till mig. Då var det minsann inga problem, kunde ta på grimman hur lätt som helst, haha. Knäpppp!

Det blev en långritt ut idag, till sandtaget tillsammans med Emmie och Fanny. Bara bus vilket uppskattades stoort av henne, hon visade upp massvis med fina konster! :D Hon var hur pigg som helst hela vägen, dock blev hon väldigt trött vid de lite längre galoppsträckorna så då bröt hon av till trav och travade i samma tempo eftersom hon har lite lättare för det.. Det gick undan kan jag lova, hon sträckte ut gaaalet mycket! Helt hundra på att hon har travare i sig, finns inget annat alternativ liksom.. 


Bääästa tjejen<3

Rinaldo
fick röra lite på fläsket idag! Jag i mjukisbrallor (dvs, jag gled som en jävla foppatoffla) barbacka på en allmänt störd ponny = vääldigt oseriöst ridpass. Men kul var det, vi skuttade över 80cm lite lätt sådär, haha. Slängde sedan upp Fanny en stund, för första gången!! Jag tvingade henne att fatta galopp direkt och hoppa, hehe (a) Hon hoppade runt 70cm - inte dåligt för att vara första gången, barbacka dessutom! :D Snäll ponny ♥ Vi borstade honom utomhus vilket var skitmysigt faktiskt, asgött väder var det ju också!!



Funderar på att rida Rinaldo som vanligt nu, han kändes helt okej idag faktiskt. Älskade ponny. :love: Ska även rida Holiday resten av veckan också vilket jag verkligen ser fram emot, hon är såååå underbar att både rida och vara med! 

Nu ska jag som vanligt lyssna på musik, och även lägga in lite kläder i min garderob. Tror inte jag har nämnt att vi har flyttat nu..? :) Ganska gött iallafall! Imorgon kommer nog inte uppdateringen vara på topp, då jag ska rida två hästar + hålla i rosetthoppningen som är under dagen. Men jag ska göra mitt bästa, haha. Godnatt!

/MAJA

Kommentarer
Postat av: Elinor

Har du flyttat in i öggestorp igen..eller? :D

2012-04-04 @ 16:54:39
URL: http://skimmelochskack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0