Dagens ridning

Började med att rida Holiday idag, fick skjuts direkt dit. Hon kom fram till mig i hagen idag, det var snarare Adodas som var svårfångad..! Men tillslut fick jag in honom också! :)

Tess kom på Baron och mötte mig, och så skrittade vi hela vägen till ridhuset. Väl där så ville hon verkligen inte slappna av alls, hon vägrade vila minsta lilla på steget och var allmänt stirrig. Maria var med och hjälpte till lite, och i slutet gick det helt okej, i skritten åtminstone. Red på en liten volt och ställde henne inåt, hon började fatta lite att hon skulle söka sig ner osv. Traven funkade verkligen inte alls idag, hon ville bara galoppera på stället och göra små hopp typ. Men det går ju inte alltid bra.. På vägen så busade vi lite bara, helt utan krav. Hon skötte sig bra, älskade Holly <3

När jag kommit hem med henne så var Hanna och hennes mamma där (dvs dom som rider och sköter Adodas), och dom hade redan fixat allt i stallet så det fanns inget för mig att göra typ. Men jag pratade lite med dom iallafall, såå snälla bådatvå! Vi skulle väl se om jag och Hanna kanske kunde rida tillsammans någon dag! :) 



Sen så gick jag tillbaka till Vissmålen. Tess fick rida Rinaldo idag, medans jag red Golden.

Skrittade fram som vanligt, och när jag sedan kortade tyglarna körde han upp huvudet som en giraff ärligt talat! Då red jag honom riktigt mycket fram och satt helt stilla med händerna så att han själv kände att det blir väldigt obehagligt att gå så. Han sänkte sig ganska snabbt efter det och jag kom åt honom riktigt bra redan här, och då han blev huur sur som helst på mig!! Sköt in rumpan mot mitten och började gå på snedden. Jag red på som att ingenting hänt och han fick gilla läget helt enkelt. När jag sedan tog galopp och faktiskt krävde av honom (eftersom jag VET att han kan väldigt mycket), så gjorde han likadant.. Dvs, sprang på snedden och in med rumpan, samt kickade ett par gånger. Böt galopp gjorde han också lite när och hur som helst, precis som han kände för det. När jag ridit fram en stund och låtit honom pusta så började jag rida lite mer ordentligt, och jävlar vad bra han lyssnade!! Kunde reglera formen och tempot, han var avslappnad och frustade verkligen i mängder. Red ett par skänkelvikningar i både skritt och trav, även mycket öppna/sluta. Tog något varv i galopp också och jaa, allting satt helt enkelt! Jag nöjde mig här, så jag travade av och lätt honom sträcka ut på steget. Huuuur fin som helst var han, söta lilla ponnyn. Fattar verkligen inte varför han inte tävlats mer i dressyr förut, för kapacitet har han i mängder verkligen.

Det gick bra för Tess också, hon gjorde lite galoppombyten b.la med gossen och dom jag såg var hur fina som helst! Hon tyckte att han var mysig att rida. :)

/MAJA

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför bloggar inte Vendela?

2012-04-06 @ 17:09:03
Postat av: Emma

Jag tävlade honom i dressyr

2012-04-06 @ 18:27:10
URL: http://ponnyers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0