I know it's not meant to be.

Idag red jag Holiday för Maria, och det gick så himla bra!!! Såå jävla stolt över hästen..

Jag red lite på en volt först i trav, och gjorde som vanligt massa avbrott till skritt. Efter en stund lade vi till ett par travbommar och dom redde hon ut otroligt bra även om det var på böjt spår eller hur man nu ska säga det. Jobbade på där ett bra tag, i båda varven. Hon gjorde otroligt fina igångsättningar verkligen!

När vi skrittat en stund så lade Maria upp ett litet kryss som jag travade över ett par gånger, och sedan i galopp. Gjorde det i båda varven, och hon tog faktiskt t.o.m högergaloppen en gång och även BYTTE till höger av sig själv! Duuktig. Maria höjde upp hindret lite några gånger och det slutade väl på 60cm eller något. Hon stannade en gång men jag tar på mig det helt för jag red inte tillräckligt. Sista språnget hoppade hon jättebra!

Mest arbete lade vi nog ner på avtravningen, och det var även här som hon gick som bäst. Red på en lite större volt och arbetade, och jag fick massvis jättebra tips av Maria som verkligen funkade. Fortsatte även här med att fortsätta blanda med lite skritt. Hon blev så otroligt fin, igångsättningarna satt verkligen och även avbrotten blev helt okej faktiskt (fast fortfarande inte bra..). Hon var riktigt lugn och avslappnad och tog verkligen till sig allting, så glad jag blir! Traven var nästan så bra den kunde bli, med mig på iallafall. Så kul var det att rida, även om det krävdes en hel del från både mig och Holiday.. Älskade, bästa häst.

Vet inte riktigt mer vad jag ska säga, haha.. Men det har aldrig gått så bra som idag verkligen, helt underbart. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen och kommer säkert säga det tusen gånger till - Holiday kan bli en så jävla bra häst, jag vet det. Och jag tror på henne..<3


Jag älskar dig.. lite för mycket kanske.. :love:

Sen har jag även tränat Sara, haha.. Grym som jag är! Gick faktiskt riktigt bra för henne, först blev det lite dressyr vilket var vääldigt behövligt. Det tog sin tid kan jag lova, jag hoppade upp något varv på den envisa ponnyjäveln också och visade vart skåpet skulle stå.. Sara är minsann lite för snäll mot honom! Men det såg faktiskt otroligt bra ut sen när Sara red, lugnt och harmoniskt och hästen var för en gångs skull riktigt avslappnad! När han gick som allra bäst så avslutade vi dressyrarbetet och började hoppa lite istället. Hon hoppade lite på båge och även lite linjer som vi vred och vände på, haha. Det slutade med att dom flög över 120cm lite lätt sådär, trodde jag skulle dö av nervositet när hon red mot det..! Vet inte vad som är värst - hoppa själv eller vara med när någon annan hoppar? Men det gick skitbra iallafall, hoppas hon tycker detsamma! ♥

Rinaldo fick en välförtjänt vila idag<3

/MAJA


Kommentarer
Postat av: sara♥

Finast är han!

MAJA, DU ÄR FAN EN SUPER BRA TRÄNARE!!

du får träna mig oftare tycker jag! ♥

2012-04-09 @ 19:26:21
URL: http://ssarasjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0