Krabban & Draken

Måndag:

Red Daphne (krabban) lite lugnt barbacka i ridhuset och det gick prima! Han var väldigt fin i formen och lätt för handen & skänkeln! Lite halt-träning och efter massa tjat så gick det bra. :)
 
Tisdag:

Longerade Daphne i ca 20 minuter. Jag longerar nästan aldrig, har gjort det typ 2 gånger innan sen jag fick honom?, förutom löslongering vid arbete från marken. Det gick över förväntan bra!! Var rätt 'gött' att se honom från marken och se hur fin han blivit! Han hade inspänningstyglar och jobbade på i låg och rund form, lyssnade för minsta lilla och var riktigt framåt!
Sen red jag även Dracula åt sjuklingen Olivia. Kändes fint att sitta på en känslig häst som lyssnar på skänkeln första gången. ;) Draken var pigg! Ville inte alls skritta haha, som tur var det ett galoppass som stod på schemat. För att hålla honom sysselsatt i framtravningen red jag mycket volter och lite skänkelvikningar. 
I galoppen försökte jag hålla honom ganska låg och lite lugnare till en början, sen fräste vi på i slutet. :D
Fina Drake! 
 
Onsdag:
 
Innan jag åkte till stallet stannade jag på Ica och köpte morötter och äpplen till Daphne, vi måste ju fira!
 
Även idag red jag Draken, denna gången ut! Först, efter skritt och trav förståss, ett varv i varje varv på travbanan. Den var geggig och underlaget tungt så vi höll oss i kanten där det var bättre! Sen fick han galoppa fyrkanten också. Duktig häst var han!
Daphne tränade jag lite löst med i ridhuset och gjorde bara saker som han tycker är roligt! 
 
 
Söta pojkar :love:
 
Blev en sen dag i stallet, var inte hemma förens lite över 11.. nu ska jag sova, ska till min bror tidigt imon och passa Lex! Gjorde jag idag med, mysvovven<3
 
/Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0