Älskade häst!

Idag efter skolan gick jag upp tillsammans med Emmie. Vi bar ner lite bommar och hinderstöd till mataki, jävlar vad jobbigt det var - men värt det! Sen red vi ner där och hoppade, Rinaldo var så himla duktig när jag tänker efter. Kommer kunna leva på detta länge, han kan ju! Vi satte upp tre hinder; ett vanligt kryss med sockerbitar, ett räcke med plank, lådor och även "krukor" vid hinderstöden och tillsist ännu ett räcke med blåa tunnor under.

Självklart började vi med vanlig framridning; travhoppade lite på krysset och såntdär, även ett par gånger i galopp. Redan här verkade han riktigt peppad på att skutta lite. :) Vi började sedan hoppa lite på planket, fick en tvärnit först och blev lite arg men bestämde mig genast för att försöka vara lugn istället - klappa och beröma mycket. Han blev genast då riktigt glad och sprang på som en dåre när vi kom igen. Han hoppade med så galen bra rygginverkan och verkligen sög tag i hindret, sådan himla bjudning!! Sedan tog vi tunnorna, andra gången han hoppar tunnor i huvudtaget. Han var så himla rädd för dom, stannade flera meter innan och ställde sig liksom på bakbenen och hoppade iväg i början. Dum som jag är blir jag självklart arg, har så himla svårt för sånt. Direkt efter klappade jag, jag vet ju bara hur det blir annars. Tillslut kom vi över och jag flög nästan ur sadeln, galet vad han tog i alltså. Hoppade väl det någon gång, han var fortfarande livrädd och jag avslutade fort på det hindret, jag vill ju självklart att det fortfarande ska vara något positivt för honom!

Tog lite skrittpaus och sedan höjde vi upp planket tre-fyra hål, låg väl på 85-90cm. Han var GRYM! Sån jävla bjudning och bara sög tag i hindret. Han sprang så fort att han rev med frambenen, och han river i princip aldrig annars. Jag fick reglera honom väldigt mycket dock och ge honom riktigt mycket eftergift då han hoppade så otroligt bra igenom ryggen, men ååh vad bra det kändes. Hoppade nog det fyra gånger, sista språnget var perfekt typ. Han var verkligen som en liten studsboll idag, for fram och tillbaka och försökte t.o.m krydda till det med något litet bocksprång ibland! :D VI hade så kul, älskade ponnyjävel! :love:


Så fin bild på Ninnie och Rinaldo<3 Nalleballe som glömmer frambenen totalt :*

/MAJA

Kommentarer
Postat av: Anonym

han har en jäkla kapacitet den där ponnyn! och det är så roligt att se er tillsammans, ni har verkligen blivit synkade och sammanridna, duktiga du !

2012-02-28 @ 22:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0