Anneträning

Tränade för Anne idag, var inte med igår för först ville jag inte vara med i huvudtaget. Ändrade mig sedan och var med sista dagen iallafall, idag alltså.

Vi red fram ganska självständigt först, och började sedan med att vara lite innanför spåret och såntdär, lite galoppbommar och travbommar också. Rinaldo fixade det utan problem, lite osäker i början men inte sen. Han är så himla noga med att ha en hov mellan travbommarna och att hoppa av så att han kommer rätt på galoppbommarna liksom. Jättebra! :) När vi började med vanliga hinder fick jag hoppa väldigt mycket i trav (hon tyckte att jag skulle göra det), och lite lägre höjd än alla andra. Hon sa att det var bra att förbereda honom på vad som skulle hända, och att det skulle vara så lätt som möjligt för honom i början.

Hon sa att hon märkte att han var lite osäker på hinder/bommar och att han verkligen var en ponny som behövde hjälp helatiden och att det var viktigt att han litade på mig. Mitt största "fel" var väl min blick, som vanligt.. x) Jag vill alltid kolla ner mot hindret för att vara säker på att vi kommer rätt osv, men då fattar han inte riktigt om han ska stanna där eller fortsätta, vilket Anne påpekade. I slutet hoppade jag banan i galopp och det gjorde han utan problem. Det var vattenmatta och sockerbitar under ett hinder typ, annars helt naturliga hinder. Ingen höjd var det inte heller, vilket var lite tråkigt. Men hon sa att det var bättre att göra så, alltså att han själv kunde vara stolt efteråt och känna att detta fixade han utan problem liksom. Slippa massa onödiga stopp och sånt, göra en enkel sak av det.

Hon sa att jag skulle träna på med mycket bommar flera gånger i veckan, trav eller galoppbommar som jag bara själv skulle slänga fram lite snabbt när jag red så att han lär sig vara trygg typ.


I helhet tycker jag att det gick bra, bara lite tråkigt (som sagt). Jag tror hon missuppfattade lite hur jag menade när jag förklarade för henne hur han var. Men jag förstår henne, det var första gången jag red för henne och hon visste ju ingenting i princip. Men nånting gav det nog iallafall.



/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0