Buuusig hest!

Haha, min plan om att rida dressyr sprack idag, ni ska få hela storyn ;)

Jag började faktiskt med dressyr, ställde och böjde lite. Han verkade himla lat. När jag travat ett tag skrittade jag längst ner på fältet och tog en galopp upp, och jisses vad pigg han blev helt plötsligt! Och skitsur blev han så fort jag samlade ihop honom för han ville bara spriiinga!! Inte likt honom alls, så det var där jag strök ett sträck över planen om att rida dressyr. Istället blev det ett riktigt galopppass och han sprang på med öronen spikramt framåt! Tungan var ute och fladdrade i vädret många gånger, som han brukar göra när han vill "upp med huvudet och vara ful" typ. Jag gjorde lite galoppombyten och det fixade han helt kalasbra idag, utan några problem. I avtravningen frustade han massvis, han var nog nöjd efter ett få springa av sig. Skrittade sedan hela vägen hem på lång tygel, som vanligt, men ändå ^^ Efteråt var han svettig runt öronen och lite längst upp på benen - trött gosse :)

Jag hann inte rida så länge, 30-40 minuter max. Hade inte så mycket tid på mig innan US, men det funkade ju bra ändå. Under US fick han stå inne och torka och äta, sen släppte jag ut honom efteråt! ♥


Lilla killen!
Gick in efter detta och satte på honom ett ländtäcke för det glömde jag först ^^

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0