D-ponny = 149,9cm

Jag antar att ingen av er har missat de nya reglerna inom ponnymätning? Nu mäter man ALLTID bort 1cm på hästar som har skor (man mäter alltså inte skorna längre som man gjorde förr), och avrundar neråt till närmaste "heltal". Alltså kan en D-ponny som har skor vara 149,9cm, då den blir 148cm i sitt pass. En C-ponny med skor kan vara 141,9cm, så Rinaldo håller ju måttet garanterat, haha. Han kommer ju t.o.m bli mindre!

Jag läste detta i en ridsportstidning igår när jag satt på kullen och väntade på Tess. Jag tycker det låter ganska bra iallafall, finns ju vääldigt många fina ponnyer som bara är några milimeter över måttet.

På tal om mätning, kategorier och såntdär - Var det inte prat om att det skulle komma E-ponnyer för något år sedan? :o



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0