Dagen+Ridlektion

Att åka låda gick bra! Släppte ut han i hagen på direkten, han får stå i en stor sjukhage.
Åkte till skolan och hade datakunskap i tre timmar. Tog bussen med Sara upp till vissmålen!

Jag hjälpte Sara & Maja lite med stallet. Tess och Jennie kunde inte komma till lektionen så jag fick rida med :D

Vi hade bommar/lillhoppning.
I framridnigen var han väldans pigg och ganska stel, red lite volter och så. Skriver inte så invecklat om framridningen, men vi galopperade i båda varven innan vi började med övningarna.

De röda små sakerna är koner, de gröna är bommar. Den svarta linjen visar vägen.
Vi tränade på att vara kvicka och tänka framåt. Vi kom i trav och gjorde halt mellan konerna för att ca 3 sek senare trava framåt igen och över bommarna. Göra halt igen från trav mellan konerna och sedan trava vidare. In över första bommen på andra långsidan och rida som en båge fram till andra bommen. Där la vi en volt och red sedan en båge till nästa bom. Det gjorde vi ca 3 gånger.

Nånstans imellan övningarna ökade vi traven ett par varv, och jäklar vad han pinnade på!

Vi gjorde övningen ett par gånger till men bommarna blev ett litet hinder.
Tillsist fick vi komma på bara ett hinder utan halterna och det. Vi fick komma 2 gånger var och hindret låg på 50 kanske? Han skuttade så glatt över första gången så jag nöjde mig med det :)

Daphne tyckte verklign att detta var hur kul somhelst! Och jag med, var superkul att rida lektion igen.
Han var väldigt pigg & framåt och trots att han blev lite trött emellanåt kämpade han på :')
När vi skulle hoppa sööög han tag i hindrena och tog värsta skuttet över med öronen slickade framåt.

"I övrigt" var han ganska stadig i formen, men jag tänkte inte så mycket på det utan han fick mest gå i såkallad hoppform.

Både han och jag var väldigt nöjda över passet, duktiga killen<3



Hur ska jag klara mig utan dig en hel vecka? :c

/Vendela

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Följa varandra via bloglovin?

Fin blogg, kram :)

2012-02-10 @ 22:15:51
URL: http://jedressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0