Dagens ridpass

Han gick helt sjukt bra idag måste jag säga, otroligt dum i början nere vid det ''läskiga'' hörnet, han gav sig itne, utan bara fortsatte att dumma sig, så mamma gav mig ett dressyrspö så att jag kunde peta till han på rumpan, för han vägrade att ens gå fram förbi hörnet, sen efter det gick han förbi det hur snällt som helst.. Han är lite knäpp allt!


Red övningen idag med, och den övningen är helt otroligt bra och jag rekomenderar alla att göra den, rida på helt långa tyglar och sakta av från galopp till skritt med bara vikten, styra med bara vikten och inte göra nånting med tyglarna, Dracula blir jätte uppmärksam i den ''vanliga'' ridningen sen.

Red hem genom skogen sen och tog mig en liten galopp och lät han springa på lite, det tyckte han var kul lilla plutten!



Har fixat klart allt inför tävlingen imorgon med, putsat allt, tagit fram mina kavajer osv, hoppas verkligen att det går bra!

/Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0