Dressyr på fältet

Börjar med dagens outfit;


Erkänn lite tuff ändå?!
Det var ingen som fotade, men det är kul att se bra ut ändå, hihi!

Jag red tillsammans med Emmie, som också matchade med lindor&schabrak! Fick bli det vanliga, alltså rida på fältet. Jag skrittade fram ett bra tag, sedan travade jag fram i låg form (som alltid). Böjde&ställde lite, han var vääldigt stel måste jag säga. Tog en kort skrittpaus och sedan lite galopp. Lät han springa på med huvudet lite som han ville och ha lite kul, det uppskattade han! Jag behövde inte driva alls för han hade verkligen sin egen motor på ^^ 

Sedan övergick jag till trav igen, tog upp honom lite i formen och jag blev riktigt förvånad faktiskt. Han gjorde verkligen sitt yttersta och skötte sig hur bra som helst. Red på så ett tag, gjorde lite öppnor och mycket volter. Sedan släppte han verkligen helt och gick som en klocka! Han tog verkligen stöd i bettet och jag kunde reglera tempot utan några större problem, såå fin. Tog lite mer galopp på en volt och jisses vad fin han var. Fine, jag fick hjälpa honom väldigt mycket för att orka vara kvar i den lite högre formen, men han grejade det verkligen kanonbra. Tog lite skritt och sedan galopp i andra varvet med, lika fin där. Travade sedan av ett bra tag, han frustade hur mycket som helst och var jättenöjd :') Fina killen!! ♥

/MAJA

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jätte fint! :D

2012-02-05 @ 18:05:32
URL: http://ponnyglitter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0