Dummadumma ponny!

Nej, idag var inte inte särskilt rolig.

Red först en sväng förbi nån hage med hinder, och då var han ganska lugn. Han tittade lite runt omkring sig och ville inte arbeta alls. Så jag lät honom bara springa på framåt.
Han betedde sig lite konstigt.. t.ex så bara vände han och stack&kickade en bit helt plötsligt? haha!

Vi skrittade och travade en bit, bort till travbanan och det gick jättebra! Han var mycket lugnare och lite mer arbetsvillig.

När jag skulle vända och rida tillbaka från galoppbanan så gjorde han värsta hoppet och stack, fort som in i!!
Visste verkligen inte vad jag skulle göra. Han gapade och lät bettet gå genom munnen, märkte inte ens när jag drog. Testade allt möjligt.
Sågade, "proade", klappade och försökte lugna honom, drev på honom ännu mer, tryckte hans mule mot bogen, slog han med spöet på mulen, ALLT. När vi började närma oss en nerförsbacke som ledde till en bom fick jag panik, jag skrek att han skulle stanna och försökte styra in honom på en volt. Men han sprang bara fortare.

Tillslut märkte jag att han saktade ner, han hade nämligen fått syn på ett par stockar som han tycker är läskiga. Såg min chans och drog han emot dem, då tvärnitade han.

Har nog aldrig suttit på en ponny som stuckit så innan, har heller aldrig varit så rädd när jag suttit på Daphne.
Vet inte om han bara hade en dålig dag eller om det berodde på något. Har iallfall bestämt mig för att inte bli rädd, ska rida ut imorgon igen.

min älskling

Skriver om dagen+stallet i ett annat inlägg, detta blir så långt annars :)

/Vendela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0