Fina Pajas!

Har ridit på en såå fin Pajas idag!! Lindade hans ben och knoppaste hans pannlugg, så han såg ut som värsta dressyrponnyn :* Vi hade dressyr - Red lite på volterna, serpentiner och öppna. Det vanliga såattsäga, men det är roligt att rida med andra hästar tycker jag.. :)

Han var väldigt stel i sin vänstra sida, ville liksom öka takten helatiden och "springa ifrån". Det var lite kämpigt för det är ju inte lite att hålla i såattsäga. Men så fort han gav efter och ställde sig inåt så lättade jag på ytter så att han inte kände sig fast/tvingad. Funkar bra på honom, tycker jag minsann. I högersidan var han dock sååå fin, särskilt i öppnorna. Lugn trav men ändå trampade han på bra, och jättefin i ställningen! Galoppen var väl ingen höjdare, men han har åtminstone blivit mycket bättre med fattningarna och jag vet bättre hur jag ska rida honom nu. Det såg nog inte så vackert ut, men det kommer väl - antar jag ;) Snacka om att ponnyn lever upp till sitt namn!!

Stalltjänsten har gått bra även den idag, snabbt jobbat. Åkte med Maria hem och på vägen kollade vi vattnet hos ponnyerna i Åkarp med. Och gissa vad jag ska göra nu?! :D Nämnligen anmäla mig till mätningen i Vaggeryd som är nu på Onsdag, hoppas på att Rinaldo fortfarande håller måttet som C-ponny nudå, men det tror jag!


Pajas ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0