Hoppning

Det fick bli ridlektion på Rinaldo idag ändå, det var tydligen ingen fara om han blev svettig! :D

Vi red för Martina, hoppning. Galet roligt var det, över förväntan kan jag lova! Vi började först med att hoppa studs och 5½, med bommarna liggandes på marken så att dom skulle få kolla lite och förbereda sig först. Sedan fixade Martina allting till hinder och vi började först på 5½. Vi kom i galopp, och först började vi med att rida som en vanlig snett igenom över. När vi gjort det ett par gånger böt vi varv, och då blev det alltså lite mer "omhoppningssväng" emot, alltså väldigt snävt. Kul faktiskt! Vi höjde det ett par gånger, sista låg väl på 80-85cm kanske. Vi fick ett litet skitstopp i början men sen gick det riktigt bra, Rinaldos huvud (och tunga..) var väl lite ovan molnen men vafan, det gjorde inte så mycket ;)

Sen hoppade vi studsen, tre hinder efter varandra. Första gången var Nalleballe lite osäker och saktade ner innan, så det blev väldigt stora hopp men resten gick hur bra som helst. Jag som varit så himla rädd för att hoppa studs förut, nu känns det inte dumt alls :) Det känns att han litar på mig nu och det är väldigt viktigt för honom att veta vart han har mig, bästa Rinaldo :love:

Tillsist hoppade vi ett litet hinder i skritt, även det gick helt okej!

HAHA VARNING FÖR STÖRD BILD!


..Haha, just kidding ;) En liten skulptur som skulle föreställa Sara när vi hade bild,
HAHAAHAHHA!!! Haha puss på dig Sara ♥

/MAJA


Kommentarer
Postat av: sara♥

Söt jag var då, PUSS PÅ DEJ MED MAJA! ♥

2012-02-23 @ 21:28:55
URL: http://ssarasjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0