Gårdagen

Jag hade en helt okej dag igår, jag orkade inte uppdatera igårkväll men ni får det nu :) Åkte upp först och red en halvtimme på Nova i ridhuset, mest jogging och försökte få henne någorlunda avslappnad. Hon är såå lättstörd. Gjorde inget speciellt, bara red typ. Gick bra, avsutade med att skritta av utomhus!

Efter det var igentligen tanken att jag skulle rida ut på Rinaldo, men tyvärr räckte inte tiden till för jag var tvungen att fixa stallet. Han fick alltså stå. Stallet gick ganska långsamt att fixa, för jag gjorde allting själv i princip, som vanligt.. ;) Men ja, tur att jag är så jävla grym då!

Ridlektionen sen då; fick välja häst själv, valde älskade fina Gizmo för det var såå längesedan. Han gick inga lektoner alls varken innan eller efter mig så det var gött, mysigt att borsta lite och så! :D Anyway, jag tog en dressyrsadel, och den låg faktiskt bra. Vi hade lite bommar/småhoppning men mest markarbete faktiskt, så det funkade okej med dressyrsadeln. I slutet så längde vi traven och jävlar vilket steg han fick!! Eller ja, han har faktiskt väldigt mycket steg. Han bara svävade fram typ, asgo känsla. Är nöjd faktiskt om jag tänker efter. Jag tycker jag red med väldigt stilla hand och gjorde mitt bästa helt enkelt.. G-I-Z-M-O ♥


Bild på Gizmos rumpa ♥ Elinor som fotat!

Efteråt var Sara liite mer på hugget iallafall, så det gick väl snabbt :) När allt var klart åkte jag och Vendela hem, med Marran som vanligt. PUSSSSSSSS ♥

/MAJA

Kommentarer
Postat av: Allan

Maja, hur gör man för att lägga in en header på blogg.se? ;)

2012-02-11 @ 17:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0