Oseriöst ridpass..!

För en gångs skull var min ponny någorlunda lerig, så jag passade på att borsta igenom honom väldigt noga. Tess och jag red ner till mataki och skrittade/travade, men det hade blivit jättelerigt efter att jag och Emmie ridit där, så vi vände tillbaka till ridhuset.

Där hann vi dock bara rida i fem minuter kanske innan ridgruppen kom tillbaka och ställde upp. Sen smet vi in lite snabbt igen i tio minuter kanske, hann med några galoppombyten och dom flesta fixade han bra med alla benen med! ;) Men mycket korsgalopp blev det också.. Sen tog vi några galopper vid kullen/mellanvägen också, haha. Vet inte riktigt hur vi red, konstigt var det iallafall och ytterst oseriöst.. Men kul hade vi och Rinaldo var faktiskt duktig. :D

Har tvättat "såren" och sådär med, just nu står han nog inne och torkar. Thilda var snäll och kunde släppa ut honom lite senare ikväll åt mig när han torkat! :)

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0