Pajas <3

Linda ville gärna att jag skulle rida Pajas idag, så jag gjorde det. I början var han laaam och verkligen hängde sig i handen, trodde jag skulle dö där ett tag.. Haha. Stel i sidorna var han också och ville inte riktigt lossa, speciellt inte i högervarvet (tror jag det var, kan ha varit vänster..). Vi jobbade på en stund med lite halvt igenom, öppna och sånt lösgörande. Då släppte han faktiskt jättefint och det var så himla roligt att rida. Han lydde mig jättebra och jag kom faktiskt åt honom i sidorna också stundtals. 

Den första galoppen tog han så himla fint och galopperade på, helt okej form också! :) När vi böt varv och tog galopp i det så funkade det också bra först, sen skulle jag göra en volt. Då tvärstannade han vid medellinjen och backade i 190km/h, helt galet vad snabbt ponnyn kan greja till det. Han trotsade ett bra tag där, även när vi kom igång som vanligt igen. Ville ställa sig utåt mot väggen och inte riktigt arbeta på. 

Vi skrittade en stund på långa tyglar och efter det verkade han ha fått tillbaka lite energi, så då hittade vi tillbaka till den fina formen igen. Där travade vi av och då vart han jättelydig! Slappnade av och tog stöd ärligt stöd i handen. Blev inte så mycket galopp idag men det gjorde absolut ingenting. Han var hur trött och svettig som helst efteråt! Fina, fina Pajas. Går inte att inte tycka om honom, älskade ponny :love:


Bild i repris, men han är så söt så den tåls att se igen! ♥

Stalltjänsen har gått bra idag, känns onödigt att typ utvärdera den för jag tror inte att någon är intresserad ändå. Per skjutsade hem mig och Maria för hennes bil är sönder, det är väl typ det ända annars har allting varit som vanligt.. Nu ska jag väl kolla lite på TV och/eller lyssna på musik. Kanske kolla lite på vad jag ska ha med mig till Göteborg imorgon och sådär med.

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0